Közzététel:2014. január 27., hétfő
Írta Hírmorzsák
Rogán, Bajnai, Vona. Papcsák, Mesterházy - Facebookon is nyomulnak a magyar politikusok

A 2014-es kampányban már kiemelt szerep jut a Facebooknak. A magyar politikusok némelyike havi több százezer forintot is rászán a közösségi portálon való jelenlétére.
Havonta több tízezertől több százezer forintig terjedő összeget költenek a magyar politikusok facebookos jelenlétükre. A 2014-es kampányban már a közösségi oldal is kiemelt szerepet kap - írja a keddi Blikk.
Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője és az V. kerület polgármestere saját zsebből költ a facebookos hirdetéseire havi 10-15 dollárt, azaz 70-100 ezer forintot. Először ódzkodott a facebookos jelenléttől, de most már kedveli, mert ezen az úton rövidebb idő alatt el tudja juttatni üzeneteit az emberekhez.
Bajnai Gordon facebookos jelenlétére havi több százezer forintot költ az Együtt-PM. Ugyanekkora összegből hirdetik a pártszövetség Facebook-oldalát is. Bajnaiék szerint ez valóban független médium, nincs rá hatással a fideszes politikusok kénye-kedve.
Vona Gábor a politikusok közül egyre többen döntenek úgy, hogy közösségi oldalakon keresztül is kapcsolatot létesítenek a szimpatizánsaikkal. A korral haladni kell. A Jobbik számára ez sohasem jelentett problémát. Nem hiszem, hogy van olyan pártelnök, aki lakossági fórumokon keresztül az elmúlt időszakban annyi embernek mondhatta volna el személyesen a programját, mint amennyinek nekem volt szerencsém.
Ezeken a találkozókon - az emberek kérdésein, hozzászólásain keresztül - hihetetlenül sok tapasztalatot és információt szereztem. Mégis úgy döntöttem, sokat segíthet egy olyan újabb médium, amelyen keresztül az emberek többet tudhatnak meg rólam, és én is több információt tudok magamba szívni tőlük.
Másokkal ellentétben nem kívánom azt a hamis látszatot kelteni, hogy egyes egyedül én szerkesztem ezt az oldalt, hiszen ez nem igaz. Szerencsére egy kitűnő, kis csapat segít abban, hogy az oldal minél több friss és értékes hírrel szolgáljon, minél interaktívabb legyen és minél jobban segítse azt a célt, amelyért létrejött. Egy szebb jövő mielőbbi beköszöntét.
Vona Gábor a politikusok közül egyre többen döntenek úgy, hogy közösségi oldalakon keresztül is kapcsolatot létesítenek a szimpatizánsaikkal. A korral haladni kell. A Jobbik számára ez sohasem jelentett problémát. Nem hiszem, hogy van olyan pártelnök, aki lakossági fórumokon keresztül az elmúlt időszakban annyi embernek mondhatta volna el személyesen a programját, mint amennyinek nekem volt szerencsém.
Ezeken a találkozókon - az emberek kérdésein, hozzászólásain keresztül - hihetetlenül sok tapasztalatot és információt szereztem. Mégis úgy döntöttem, sokat segíthet egy olyan újabb médium, amelyen keresztül az emberek többet tudhatnak meg rólam, és én is több információt tudok magamba szívni tőlük.
Másokkal ellentétben nem kívánom azt a hamis látszatot kelteni, hogy egyes egyedül én szerkesztem ezt az oldalt, hiszen ez nem igaz. Szerencsére egy kitűnő, kis csapat segít abban, hogy az oldal minél több friss és értékes hírrel szolgáljon, minél interaktívabb legyen és minél jobban segítse azt a célt, amelyért létrejött. Egy szebb jövő mielőbbi beköszöntét.
Mesterházy Attila azért van jelen a Facebookon, mert az MSZP nincs akkora médiafelülete, amellyel elérhetnék a választókat. Saját és kampányforrásból is költenek a szocialisták a közösségi portálon való kommunikációra, de Mesterházy nem árulta el nagyságrendileg sem, hogy mekkora összeget.
Papcsák Ferenc, Zugló fideszes polgármester alkalmanként pár tízezer forintot költ facebookos hirdetéseire.