Közzététel:2014. március 5., szerda
Írta Hírmorzsák
Utcára merészkedne a mekis egyenruhában? - fotók
A Moschino meghökkentő kollekcióval állt elő, amivel nem csak de McDonalds-nak, de a szorgos mekis dolgozóknak is kivívta a haragját.
A Moschinónak új kreatív igazgatója Jeremy Scott első kollekciójával duplán célba talált: felkeltette nem csupán a divat, de a fast food rajongóinak is a figyelmét. A McDonalds uniformisok ihlette ruhákért odavannak nem csak az úgy nevezett streetstylerek (akik az utcai divat trendszettere), de még olyan sztárok, mint Katy Perry, vagy Rita Ora is.
A milánói divathéten két hete bemutatott piros, sárga mekis cuccok azonban nem arattak osztatlan sikert, főleg a McDonalds felől hallani háborgásokat, ott dolgozók például kiakadtak, hogy gúnyt űz belőlük a divatház. "Aki több ezer dollár kiad olyan ruhákra, melyeket az alig valamicskét kereső dolgozókról inspiráltak, az kigúnyolja őket", egy másik mekis alkalmazott úgy regált: "aki a McDonald'snál dolgozik, tudja, hogy ezen [mármint az egyenruhán] semmi nem divatos", egy New York-i kolléga pedig így hőbörgött: "furcsa humoruk lehet a divathoz értőknek. Azt gondolják, hogy trendi kiparodizálni az egyenruhánkat, melyekben naponta épp annyit keresünk, hogy kifizessük a számláinkat. Elszomorít. Ha akarnám, sem tudnám megengedni magamnak ezeket a táskákat". A kollekció része ugyanis például egy steppelt piros táska 1265 dollárért (kb. 285 ezer forint), amin egy a McDonald's-éra nagyon hasonlító aranysárga M-betű látható, ami ugyebár a Moschino kezdőbetűje is.
A divatőrülteket nem érdeklik az etikai megfontolások, az Elle.com“ szerint a mekis Moschino-hátizsákot már elkapkodták a webshopból. Erre pedig már a McDonald's is vérszemet kapott, a Daily Mail szerint jogi útra tereli az ügyet, méghozzá arculati elemeinek lekoppintása miatt.