Közzététel:2014. március 17., hétfő
Írta Hírmorzsák
Jön a még olcsóbb Dacia?
Anno a Dacia Logant azzal a szlogennel hozták be a köztudatba, hogy egy elfogadható minőségű Renault modellt kap a vásárló 5000 euróért vagyis alig 1,5 millió forintért. A kocsi persze soha nem került ennyibe, de felhívta a figyelmet az újdonságra.
Az Autobild szerint előtérbe került a gyárnál egy városi miniautóval bővíteni a palettát. Mivel az anyavállalat egy teljesen új platforma építve – hátsókerék hajtással, farmotorral – kijött az új Renault Twingoval, a platform használható lenne például egy új Dacia alapjának is. Sőt, felmerült egy másik lehetőség is, mégpedig, hogy a jelenlegi Twingo 2 alapjára épülne az újdonság, amely jelentős spórolást eredményezhetne a fejlesztési vonalon.
Az Autobild szerint előtérbe került a gyárnál egy városi miniautóval bővíteni a palettát. Mivel az anyavállalat egy teljesen új platforma építve – hátsókerék hajtással, farmotorral – kijött az új Renault Twingoval, a platform használható lenne például egy új Dacia alapjának is. Sőt, felmerült egy másik lehetőség is, mégpedig, hogy a jelenlegi Twingo 2 alapjára épülne az újdonság, amely jelentős spórolást eredményezhetne a fejlesztési vonalon.
A modellbővítés mellett szól az elmúlt évek sikere a Daciánál. Jelenleg Európa egyik legkelendőbb modelljét adja a gyártó. Érdekes fejlemény lenne viszont, hogy éppen abban az árban versenyezne az új modell is, amelyben a Dacia a piacvezető.
Az új autó gyártásának helyszínéül szóba jöhet Oroszország, ahol a Renault az AvtoVAZ tulajdonosa és bőven van kapacitás, ezen kívül még az észak-afrikai Marokkóban van olyan gyára a Renaultnak, ahol gazdaságosan lehetne gyártani egy ilyen olcsó autót.
Az új autó gyártásának helyszínéül szóba jöhet Oroszország, ahol a Renault az AvtoVAZ tulajdonosa és bőven van kapacitás, ezen kívül még az észak-afrikai Marokkóban van olyan gyára a Renaultnak, ahol gazdaságosan lehetne gyártani egy ilyen olcsó autót.
A legfontosabb kérdés persze, hogyan lehet profitabilis egy ilyen modell, ha tényleg közelít az ára az 5000 euróhoz. Ebbe csak a kötelező biztonsági rendszerek (ABS, ESP és két légzsák) és nagyon minimális extrák férnének bele, amelynek a nyugati vásárlók nem biztos, hogy értékelnek. A jelenlegi piacon ugyanis a legolcsóbb Sandero 1.2 literes modellje 6900 euró, aminél nehéz olcsóbbat gyártani.
Az újdonság a hírek szerint egyrészről az új 0.9 literes kis háromhengeres turbós Renault erőforrást kaphatja (90LE), amely szintén nem az olcsóság felé viszi, vagy szívó motorral és 70 lóerővel jöhet
Az újdonság a hírek szerint egyrészről az új 0.9 literes kis háromhengeres turbós Renault erőforrást kaphatja (90LE), amely szintén nem az olcsóság felé viszi, vagy szívó motorral és 70 lóerővel jöhet