Főcím
Közzététel:2014. február 28., péntek
Írta Hírmorzsák

Itt a Genfi Autószalon legjava - galéria

Jövő héten kezdődik a legnagyobb múltú európai autókiállítás, ahová vadonatúj városi kisautóktól kezdve az egzotikus sportkupékig, mindenféle újdonsággal készülnek a gyártók. Persze a magyar vonatkozású modellek sem hiányozhatnak.
A Genfi Autószalon híres arról, hogy a volumengyártók népszerű modelljei mellett a sportkocsi manufaktúrák is igyekeznek minden évben valamilyen újdonsággal előrukkolni. Szerencsére idén sem lesz ez másként.
A felhozatal kifejezetten erős olasz csodamasinákból, hiszen a március 6-án kezdődő rendezvényen tartja premierjét a Lamborghini Huracán és a Ferrari California T. Előbbi a nagysikerű Gallardo utódjaként kiemelt figyelemnek örvend, amit jól mutat, hogy már most 700-nál is több megrendelés érkezett rá. A Huracant 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet.
A felhozatal kifejezetten erős olasz csodamasinákból, hiszen a március 6-án kezdődő rendezvényen tartja premierjét a Lamborghini Huracán és a Ferrari California T. Előbbi a nagysikerű Gallardo utódjaként kiemelt figyelemnek örvend, amit jól mutat, hogy már most 700-nál is több megrendelés érkezett rá. A Huracant 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet.
A Ferrari ráncfelvarrott újdonsága külsőre kevésbé formabontó, az igazi változás azonban a motorháztető alatt van, ugyanis a maranellóiak sokéves szünet után ismét turbós erőforrást használnak. Az eddigi 4,3 literes, V8-as szívómotor helyett, mostantól a 3,8 literes, V8-as biturbó erőforrás dolgozik a nyitható tetős modellben, amely 560 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 755 Nm. A gyáriak szerint a turbólyukat kiküszöbölték, a nyomatékleadás a szívókat idézi majd, a hangja pedig olyan lesz, amilyet turbómotortól még sohasem lehetett hallani.
A Ferrari ráncfelvarrott újdonsága külsőre kevésbé formabontó, az igazi változás azonban a motorháztető alatt van, ugyanis a maranellóiak sokéves szünet után ismét turbós erőforrást használnak. Az eddigi 4,3 literes, V8-as szívómotor helyett, mostantól a 3,8 literes, V8-as biturbó erőforrás dolgozik a nyitható tetős modellben, amely 560 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 755 Nm. A gyáriak szerint a turbólyukat kiküszöbölték, a nyomatékleadás a szívókat idézi majd, a hangja pedig olyan lesz, amilyet turbómotortól még sohasem lehetett hallani.
A McLaren sem érkezik üres kézzel, hiszen Genfre időzítették a Ferrari 458 Speciale ellenfelének szánt 650S bemutatóját. Az MP4-12C és a P1 közé pozícionált modell 3,8 literes biturbó V8-as motorja a nevében hordozza a teljesítményét, vagyis 650 lóerős és 678 Nm a maximális nyomatéka. Hogy versenypályán még jobban megállja a helyét Jenson Button F1-es pilóta is részt vett a fejlesztésében.
A McLaren sem érkezik üres kézzel, hiszen Genfre időzítették a Ferrari 458 Speciale ellenfelének szánt 650S bemutatóját. Az MP4-12C és a P1 közé pozícionált modell 3,8 literes biturbó V8-as motorja a nevében hordozza a teljesítményét, vagyis 650 lóerős és 678 Nm a maximális nyomatéka. Hogy versenypályán még jobban megállja a helyét Jenson Button F1-es pilóta is részt vett a fejlesztésében.
A prémium szegmens is kiemelt alkalomként tekint Genfre, így mind a három német gyártó igazi újdonságdömpinggel érkezik. Az Audi elhozza a zsebrakétának szánt S1 sportmodellt és az első RS modell szellemét megidéző, limitált szériás RS4 Avant Nogaro-t, továbbá két Győrben készülő típust. Az egyik az S3 kabrió, a másik pedig a harmadik generációs TT. A sportos vonal mellett az A4, A5 és A6 ultraspórolós kiadásai is itt debütálnak, valamint a sűrített földgázzal hajtott A3 g-tron.
A prémium szegmens is kiemelt alkalomként tekint Genfre, így mind a három német gyártó igazi újdonságdömpinggel érkezik. Az Audi elhozza a zsebrakétának szánt S1 sportmodellt és az első RS modell szellemét megidéző, limitált szériás RS4 Avant Nogaro-t, továbbá két Győrben készülő típust. Az egyik az S3 kabrió, a másik pedig a harmadik generációs TT. A sportos vonal mellett az A4, A5 és A6 ultraspórolós kiadásai is itt debütálnak, valamint a sűrített földgázzal hajtott A3 g-tron.
A BMW idei modelloffenzívájának részeként bemutatja első fronthajtású, egyterű modelljét a 2-es sorozat Active Tourert, amivel új piaci szegmens felé nyitnak a bajorok. A 4-es Gran Coupe is nagyot szólhatna, ha nem lenne már egy nagyon hasonló modell a 3-as sorozatból, és igaz ez az X3 faceliftes verziójára is, amin csak a BMW-rajongók fogják kiszúrni a változásokat.
A BMW idei modelloffenzívájának részeként bemutatja első fronthajtású, egyterű modelljét a 2-es sorozat Active Tourert, amivel új piaci szegmens felé nyitnak a bajorok. A 4-es Gran Coupe is nagyot szólhatna, ha nem lenne már egy nagyon hasonló modell a 3-as sorozatból, és igaz ez az X3 faceliftes verziójára is, amin csak a BMW-rajongók fogják kiszúrni a változásokat.
A Mercedes-Benz standján a legnagyobb figyelem minden bizonnyal az S Coupéra fog összpontosulni, ami nem véletlen, mivel sokéves kihagyás után lesz ismét kétajtós zászlóshajója a stuttgartiaknak. 2014 második felében fog megérkezni a márkakereskedésekbe, első ízben a 4,7 literes, V8-as Biturbo-erőforrással lesz elérhető S 500 Coupé néven, 455 lóerős teljesítménnyel és 700 Nm maximális nyomatékkal.
A Mercedes-Benz standján a legnagyobb figyelem minden bizonnyal az S Coupéra fog összpontosulni, ami nem véletlen, mivel sokéves kihagyás után lesz ismét kétajtós zászlóshajója a stuttgartiaknak. 2014 második felében fog megérkezni a márkakereskedésekbe, első ízben a 4,7 literes, V8-as Biturbo-erőforrással lesz elérhető S 500 Coupé néven, 455 lóerős teljesítménnyel és 700 Nm maximális nyomatékkal.
Genfben a városi minik közül is sok újdonsággal lehet majd találkozni főként a francia vonalon, hiszen a Peugeot 108/Citroen C1 páros is itt tartja a premierjét. A franciák apróságai alig nehezebbek 800 kilogrammnál és csupán 3,47 méteres hosszúak, illetve 1,6 méter szélesek, vagyis a kiváló manőverezhetőség garantált. Az oroszlános márkánál a kompakt 308 puttonyos változata is megjelenik, a Citroennél pedig a C4 Cactus, ami az utóbbi évek egyik legizgalmasabb szériaautójának ígérkezik a formavilága alapján
Genfben a városi minik közül is sok újdonsággal lehet majd találkozni főként a francia vonalon, hiszen a Peugeot 108/Citroen C1 páros is itt tartja a premierjét. A franciák apróságai alig nehezebbek 800 kilogrammnál és csupán 3,47 méteres hosszúak, illetve 1,6 méter szélesek, vagyis a kiváló manőverezhetőség garantált. Az oroszlános márkánál a kompakt 308 puttonyos változata is megjelenik, a Citroennél pedig a C4 Cactus, ami az utóbbi évek egyik legizgalmasabb szériaautójának ígérkezik a formavilága alapján
Nem csak a PSA-konszern, de a Renault is elhozza vadonatúj csöppségét a Twingót, melynek esetében a kicsinyítő jelző egyáltalán nem túlzás. Az apróság jóval kisebb elődjénél és most először farmotoros elrendezéssel érkezik, melyhez hátsókerék-meghajtás társul. Eddig ilyet a csak a Smartnál láthattunk a kategóriában, ami nem véletlen: a két autó azonos műszaki alapokra fog épülni.
Nem csak a PSA-konszern, de a Renault is elhozza vadonatúj csöppségét a Twingót, melynek esetében a kicsinyítő jelző egyáltalán nem túlzás. Az apróság jóval kisebb elődjénél és most először farmotoros elrendezéssel érkezik, melyhez hátsókerék-meghajtás társul. Eddig ilyet a csak a Smartnál láthattunk a kategóriában, ami nem véletlen: a két autó azonos műszaki alapokra fog épülni.
A japánok a végletek emberei, ha műszaki precizitásról van szó, ez pedig abszolút érződik a Nissan GT-R Nismo változatán: az eddigi leggyorsabb „Godzilla” 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerék-meghajtásával párososítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. (Zárójeles megjegyzés, hogy a Juke faceliftje is itt fog bemutatkozni, csak még semmi nem szivárgott ki róla.)
A japánok a végletek emberei, ha műszaki precizitásról van szó, ez pedig abszolút érződik a Nissan GT-R Nismo változatán: az eddigi leggyorsabb „Godzilla” 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerék-meghajtásával párososítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. (Zárójeles megjegyzés, hogy a Juke faceliftje is itt fog bemutatkozni, csak még semmi nem szivárgott ki róla.)
Az érem másik oldala a Suzuki standján lesz kiállítva, most debütál ugyanis a  Celerio ami a kínálat belépőmodellje lesz, valószínűleg az Alto utódjaként. Az újdonságot amolyan világautónak szánják a japánok, amely az A-szegmensben fog indulni, vagyis 3,6 méter hosszú, 1,6 széles és 1,56 méter magas lesz, és csupán 810-830 kilogrammot fog nyomni a mérlegen. Jó árazással itthon is sikeres lehet.
Az érem másik oldala a Suzuki standján lesz kiállítva, most debütál ugyanis a Celerio ami a kínálat belépőmodellje lesz, valószínűleg az Alto utódjaként. Az újdonságot amolyan világautónak szánják a japánok, amely az A-szegmensben fog indulni, vagyis 3,6 méter hosszú, 1,6 széles és 1,56 méter magas lesz, és csupán 810-830 kilogrammot fog nyomni a mérlegen. Jó árazással itthon is sikeres lehet.
Az Európában oly népszerű kompakt kategória számos újdonsága is Genfben lesz először látható, köztük a forró ferdehátúak között titkos favoritnak számító Seat Leon Cupra. A spanyol sportkompakt 265 és 280 lóerős változatban kerül utcára, 5,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 20 másodperc alatt 200 km/órás sebességre. Márciustól nálunk is kapható lesz, a háromajtós változat induló ára 8,7 millió forint, vagyis elég erős házon belüli vetélytársa lesz a 40 lóerővel gyengébb, de mégis 300 ezer forinttal drágább Golf GTI-nek.
Az Európában oly népszerű kompakt kategória számos újdonsága is Genfben lesz először látható, köztük a forró ferdehátúak között titkos favoritnak számító Seat Leon Cupra. A spanyol sportkompakt 265 és 280 lóerős változatban kerül utcára, 5,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 20 másodperc alatt 200 km/órás sebességre. Márciustól nálunk is kapható lesz, a háromajtós változat induló ára 8,7 millió forint, vagyis elég erős házon belüli vetélytársa lesz a 40 lóerővel gyengébb, de mégis 300 ezer forinttal drágább Golf GTI-nek.
Ha már előkerültek a hot hatch modellek, nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás legkomolyabb példánya mellett, ami az Opel Astra versenyváltozatának utcai kivitele. Az OPC Extreme egy rendszámos versenyautó, bukócsővel, hatpontos övekkel, rengeteg szénszálas karosszériaelemmel, versenyfékekkel és a 2.0 literes turbós benzinmotorral, amely 300 lóerő feletti teljesítményre képes. Nyugodtabb vérmérsékletű sofőröknek egyébként jön az 1.6-os turbódízel Astra is, melynek 110 lovas verziója 3,7 litert fogyaszt átlagban.
Ha már előkerültek a hot hatch modellek, nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás legkomolyabb példánya mellett, ami az Opel Astra versenyváltozatának utcai kivitele. Az OPC Extreme egy rendszámos versenyautó, bukócsővel, hatpontos övekkel, rengeteg szénszálas karosszériaelemmel, versenyfékekkel és a 2.0 literes turbós benzinmotorral, amely 300 lóerő feletti teljesítményre képes. Nyugodtabb vérmérsékletű sofőröknek egyébként jön az 1.6-os turbódízel Astra is, melynek 110 lovas verziója 3,7 litert fogyaszt átlagban.
Ugyan az említett OPC Astra igazi nyálcsorgató gép, a valódi figyelem (hahó, flottavásárlók) a ráncfelvarrott Ford Focusra fog irányulni. A világ egyik legnépszerűbb kompakt modellje jelentősen megújult külsővel és utastérrel érkezik, valamint két új, másfél literes motorral is bővül a kínálat.
Ugyan az említett OPC Astra igazi nyálcsorgató gép, a valódi figyelem (hahó, flottavásárlók) a ráncfelvarrott Ford Focusra fog irányulni. A világ egyik legnépszerűbb kompakt modellje jelentősen megújult külsővel és utastérrel érkezik, valamint két új, másfél literes motorral is bővül a kínálat.
És ha már kompakt autók, akkor a Qoros3 Hatch is szót érdemel, amely az első komolyan vehető kínai próbálkozás a kategóriában. Aki esetleg fintorogna a kínai kompakt modell kapcsán, annak eláruljuk, hogy a Sedan változat produkálta tavaly a legjobb töréstesztet, így valószínűleg a csapott hátú verzióval sem lesz gond ezen a téren. A formavilág az európai vásárlók ízléshez igazodik, ahogyan a műszaki tartalom is egészen ígéretesnek tűnik, hiszen 1.6-os szívó vagy turbós benzinmotorral lesz rendelhető, alapesetben hatfokozatú manuális váltóval, igény esetén pedig automatával.
És ha már kompakt autók, akkor a Qoros3 Hatch is szót érdemel, amely az első komolyan vehető kínai próbálkozás a kategóriában. Aki esetleg fintorogna a kínai kompakt modell kapcsán, annak eláruljuk, hogy a Sedan változat produkálta tavaly a legjobb töréstesztet, így valószínűleg a csapott hátú verzióval sem lesz gond ezen a téren. A formavilág az európai vásárlók ízléshez igazodik, ahogyan a műszaki tartalom is egészen ígéretesnek tűnik, hiszen 1.6-os szívó vagy turbós benzinmotorral lesz rendelhető, alapesetben hatfokozatú manuális váltóval, igény esetén pedig automatával.



Néhány szó a szerzőről

Írta Hírmorzsák 7:04. Kategória . Minden hozzászólást követhetsz és válaszolhatsz RSS 2.0. Szabadon hozzászólhatsz

Írta Hírmorzsák 7:04. Még több cikk ebben a kategóriában . Minden hozzászólást követhetsz és válaszolhatsz RSS 2.0. Szabadon hozzászólhatsz

0 megjegyzés for "Itt a Genfi Autószalon legjava - galéria"

Leave a reply

Magyarországi országgyűlési választások

A választások időpontja 2014 április 6.


te is számítasz ...

Üzemeltető: Blogger.
2014: FORMA-1
A sosem látott F1 – Dávid Sándor szubjektív szezonnyitója

F1 kövesse a Hírmorzsákon

Ember nem tudná megmondani, mikor tűnt ennyire kiszámíthatatlannak egy Forma–1-es szezon