Befért a Milka-tehén a sífelvonóba
Február elején hat napra kikapcsoltunk mindent, és átadtuk magunkat a magyarok második legkedveltebb hobbisportjának, a sízésnek. Úti célunk: a stájerországi Lachtal.
Semmering, Annaberg – csak kettő az ismertebb, hozzánk közelebbi osztrák síterepek közül. Idén februárban csapatunk kicsit messzebbre merészkedett, a Budapesttől 450 kilométerre fekvő Lachtalhoz (magyar nyelven róla: itt), egy kisbusszal és három autóval.
A stájejországi Mura-völgytől északra lévő barátságos település sícentrumához idén is a Lagerquartier.at honlapon találtunk szállást 18 főre. A teljesen felszerelt házikóban magunk készítettük az élelmet (reggelit és pályauzsonnát), s főként otthonról hozott alapanyagból főztünk estére.
Utazással, szállással, síbérlettel (ez a legtöbb, majdnem 40 ezer forintnyi euró), kajával és biztosítással együtt 75 ezer forint/főből jött ki az önszervezett téli vakációzás, és bár Franciaországban a síbérlet olcsóbb, az eggyel több nap sízés máris 3 és féllel több nap igénybevétel az utazás miatt – tehát itt is igaz, ami máskor: a kevesebb néha több.
Lachtalban is beigazolódott, amit a magyar síző csak alapos tapasztalás után fogalmazhat meg: teljesen mindegy, hogy hétvége van vagy hétköznap, a pályák akkor telnek meg, ha jó idő van; ha nincs, a talán 2 hetet is ott töltő osztrákok egy-két napot beáldoznak arra, hogy „rekreálódva” várják a jó időt. A bátor és „időre jött” magyarok – illetve lengyelek – azonban bármilyen időben ott vannak a terepen.
A mi sítúránk részleteiről azonban tovább faggattuk a 12-es pálya csákányos felvonójának 6 percében Horváth Domonkos túravezetőt.
– Ez egy viszonylag kicsi pályarendszernek számít, 40 kilométer sincs, de ennek megfelelően változatos. Csoportos kedvezménnyel vettük az 5 napos bérletet ide, de először a szállást választottuk ki, ahhoz a terepet; reggelenként és délutánonként autózunk még összesen másfél órát, így a legjobb – foglalja össze a szervezés lényegi elemeit Domonkos.
Budapesttől Judenburgig gyakorlatilag végig autópályán lehet haladni, csak a végén kényszerülünk alsóbb rendű utakra. Ezt a magyaroknak meglévő előnyt támasztja alá, hogy az azonnal a parkolóból induló sílifteknél minden lényegesebb útmutatás magyar nyelven is olvasható.
– Mintegy 15 különböző pálya van itt, amin le lehet csúszni, ezenkívül még vannak átkötő vonalak is. A parkoló 1600 méteren van a tengerszint fölött, és a hatülős lift pontosan 2000 méterre visz föl, illetve van egy olyan csákányos felvonó, ami jobb időben felvisz 2222 méterre, ez a legmagasabb pontja a pályarendszernek. Összehasonlítva a közkedveltebb Gerlitzen tereppel, ez azért jóval magasabban van.
Lachtal sípályarendszere |
Felvonózás egy igazi Milka-tehénnel és minden más izgalom az MNO videójában!