160 lóerő és két turbó – Új dízellel jön a Renault
A dízelmotorjaival a Renault mindig is kiegyensúlyozott volt, elég az Autó Pult mérési szisztémája szerint 4 literes átlag alatt teljesítő 1.5 dCi-re vagy a 130 lóerejével tisztességes teljesítményt és alacsony étvágyat produkáló 1.6 dCi-re gondolni.
A renault-sok nem tétlenkednek, bemutatják a következő dízelmotorjukat. A vezetés ezúttal érthető módon a nagyobb teljesítményt vette célba, hiszen a kétliteres erőforrások már jó ideje részei a kínálatnak, a versenytársak közül sokan ilyen teljesítményszinten már új generációs motorokkal rendelkeznek.
A mérnökök a kétliteres lökettérfogat helyett az Opelhez hasonlóan 1,6 literből hozták ki a 160 lóerőt. (Az Opel 1.6 CDTI-je 110 és 136 lóerővel mutatkozott be, s hamarosan jön a 160 lovas variáns.)
Fotó: Autó Pult |
Ehhez két turbófeltöltőre volt szükség, az Energy dCi 160 Twin Turbo az első kétturbós 1,6-os dízelmotor a piacon. A 160 lóerő teljesítményhez tengernyi, 380 newtonméter nyomaték társul. A két, szekvenciálisan működő turbónak köszönhetően már alacsony fordulaton is bőséges nyomaték és erő áll rendelkezésre, és magas fordulatszámon sem fullad ki a motor. A csúcsnyomaték 90 százaléka már 1500-as percenkénti főtengelyfordulattól kihasználható.
A gyártó elmondása szerint a korábbi, hasonlóan erős kétliteresekhez képest mintegy 25 százalékkal takarékosabb az újdonság, amelyet első körben a közép- és nagykategóriás modellek kapnak meg.
A hűtés és a súrlódás csökkentése érdekében, illetve a turbófeltöltő tervezése során a Renault a Formula 1-ben szerzett tapasztalatait is felhasználta. A rendszer akár 1800 bar befecskendezési nyomásra is képes, és teljesíti az Euro 6 kibocsátási szabvány előírásait.
A Renault mindeddig konkrét modellekről nem ejtett szót, de a hamarosan startoló genfi autószalonon biztosan megtudhatjuk, melyik modellben érkezik meg hozzánk elsőként az új turbódízel.