Közzététel:2014. január 16., csütörtök
Írta Hírmorzsák
Eszesebbek és többet költenek online az ilyen telefonok (táblagépek) tulajdonosai
Egy újabb érdekes felmérés látott napvilágot, amely mobil platform alapján vizsgálta az ünnepi vásárlási szokásokat.
Az IBM a 2013-as ünnepi szezon mobil vásárlási szokásait kutatva érdekes megállapításra jutott: az iOS-esek, azaz az iPhone- és iPad-tulajdonosok több vásárlást intéztek készülékeikről, mint az androidosok, megerősítve azt, hogy az iOS vonzóbb platform az mCommerce számára, mint a Google mobil operációs rendszere.
A felmérés azt is kiderítette, hogy a mobil forgalom rekordot döntött az ünnepi bevásárlási szezon idején, az online látogatók közel fele mobil eszközről érkezett. A mobilforgalmat az okostelefonok vezették (28,5%), a táblagépek részesedése 18,1 százalék volt. Ugyanakkor a tabletekről több vásárlás történt, vélhetően a nagyobb, így többet mutató, kényelemesebben használható képernyőjük miatt, valamint azért, mert ezekről az eszközökről a teljes böngésző jobban elérhető.
A platformok közötti különbség leginkább ott domborodott ki a tanulmány szerint, hogy egy iOS-használó átlagban 93,94 dollárt költött, míg az androidosoknál ez az érték 48,1 dollár volt. Az összes online eladás 23 százaléka esett az iOS-ers eszközökre, az androidosok esetében ez a szám mindössze 4,6 százalékot ért el.
Korábban már mutattunk egy online tesztet, aminek az eredményéből az derült ki, hogy az Apple-készülékek tulajdonosai eszesebbek, mint az egyéb gyártók telefonjait birtoklók, ráadásul számos felmérés igazolta azt, hogy az Apple-felhasználók általában aktívabbak készülékükkel, mint az androidosok.
Az IBM számai ennek ellenére meglepőek, hiszen igazán markáns különbséget mutat az online elkötelezettség szempontjából a két konkurens platform között.

