Közzététel:2014. március 11., kedd
Írta Hírmorzsák
Nem szeretett belénk a CNN - itt a magyarázat a Magyarországot népszerűsítő cikkekre
A Magyar Turizmus Zrt. tavaly 800 millió forintot költött külföldi médiatartalmakra. Ők szponzorálták a CNN cikksorozatát is. Az elmúlt három évben több mint 3000 külföldi újságírót láttak vendégül Magyarországon.
400 ezer euróba, vagyis mintegy 125 millió forintba került a Magyar Turizmus Zrt.-nek a Magyarország látványosságait méltató cikksorozat a CNN-en - írta kedden a Travelo.hu utazási híroldal.
A Zrt. tavaly összesen 800 millió forintot költött külföldi médiahirdetésekre. A CNN mellett a New York times, a Daily Mail és a Sunday Times is hozott le Magyarországot ilyen vagy olyan szempontból dicsérő cikkeket.
A cikkek egy része a magyar állam által finanszírozott tanulmányút eredménye, másik részük pedig szimpla szponzorált tartalom, amelyet sokszor lelkesen vett át a magyar média, köztük a hvg.hu is.
A befektetésért cserébe az állam azt várja, hogy növekszik a külföldi turisták érdeklődése Magyarország iránt. A Magyar Turizmus Zrt. három év alatt több mint 3000 külföldi újságírót látott vendégül. Ezek költségei eltörpülnek a fizetett külföldi médiatartalmak költségei mellett. Ilyen fizetett út végeredménye a Huffington Postnak a Budapest kevésbé ismert látványosságait bemutató cikke, valamint a Sunday Times konzervatívabb turistákat célzó írása is.
A Magyar Turizmus Zrt szerint a tanulmányutak szervezése az egyik legköltséghatékonyabb marketingeszköz. Ilyen tanulmányúton született például Jeanine Barone cikke, aki az amerikai Huffington Postban áradozott tavalyelőtt Budapest turisták által kevésbé ismert látványosságairól, például az Instantról, a Kopaszi gátról és a Húspatikáról. Kicsit frissebb Stephanie Fsadni tavaly nyári cikke a Sunday Timesban (képernyőképe a galériánkban), akit a lap konzervatív, izgalmakat mérsékelten hajhászó olvasóközönségének megfelelő itineren vittek végig: Széchenyi fürdő, városnéző hajó, Nagycsarnok, és végül vacsora “a menő Gozsdu Udvarban”, majd pálinka “a romkocsmák Mekkájában, a Szimplakertben”.
A Travelo kiderítette azt is, hogy ki írta az Orbán Viktor Facebook-oldalán is megosztott, 33 hagyományos magyar ételt népszerűsítő Buzzfeed-posztot. Egy magyar-nigériai származású, New Yorkban élő lány, Anita Badejo, aki szép emlékeket őriz a nagymamája kosztjáról. Az egyre népszerűbb Buzzfeeden 720 ezren olvasták el a 33 magyar étel című írást.
Seth Kugel formabontó, mezőberényi utazási riportját a New York Timesban viszont nem a magyar állam szponzorálta, bár a Magyar Turizmus Zrt. információkkal segítette a jól sikerült írás elkészültét.