Egyet fel, egyet le – két irányban bővít a Bentley
Ha nem is égbekiáltó újdonságokkal, de azért a Bentley is kedveskedik vásárlói számára néhány meglepetéssel a Genfi Autószalonra, aminek fontosságát jól mutatja, hogy még az ilyen patinás gyártók sem érkezhetnek üres kézzel.
Ezúttal az új Continental GT Speedet, valamint a Flying Spur V8-as motorral szerelt változatát hozzák el az angolok. A Volkswagen konszern kezében lévő luxusmárka hatalmas túrakupéjának legújabb generációja is megkapja a gyártó Speed utónév mögé bújtatott vitaminkúráját, hiszen mindig van feljebb. Az új változatba továbbra is a Bentley ikonikus, hatliteres, duplaturbós W12-ese kerül, ám ezúttal 635 lóerőt és rekordot jelentő 820 Nm nyomatékot présel ki magából.
Ez pedig azt jelenti, hogy az előző generáció csúcsváltozatánál, a Supersportsnál is öt lóerővel erősebb lesz a Speed. A 331 km/h-s végsebességre képes modellnek a futóműve sem maradt érintetlen: a kasztni alacsonyabbra került, és keményítettek a felfüggesztéseken. A hatalmas erő mellé persze optikai kiegészítők is dukálnak, persze csak amolyan visszafogott, Bentley-s stílusban.
Kívül a sportosabbra rajzolt első lökhárító, a finoman meghúzott oldalsó szoknyák, a visszafogott hátsó diffúzor, a kissé eltérő lámpatestek és a 21 colos „Speed” felnik jelzik, hogy a „nagyvaddal” van dolgunk. Belül még finomabb anyagokkal, csak ehhez a változathoz elérhető vörös díszítőelemekkel és a fejtámlákba varrott „Speed” felirattal találkozhatunk.
![]() |
a képre kattintva megtekintheti a galériát |
A luxusmárka másik újdonsága éppen az ellenkezőjéről szól, mint a felpaprikázott Conti GT, hiszen a Flying Spur limuzinhoz elérhetővé tették az Audi-féle friss fejlesztésű V8-as turbómotort. A négyliteres dupla feltöltéssel ellátott erőforrás a hengerlekapcsoló funkciójával hatékonyságban lekörözi a hatalmas W12-est, ráadásul 507 lóerejével így is elegendő erőt biztosít a monstrum számára. Az 5,2 másodperces 100-as sprintnél és a 295 km/h-s végsebességnél többet kívánni egy ilyen autó esetében bizony felesleges erőlködés lehet, ráadásul 840 kilométeres hatótávjával a tankolásnál is sok időt spórol nekünk a Flying Spur V8.
Természetesen minden földi jóval ellátták autójukat a Bentley mérnökei, de akinek ez sem elég, az választhatja a Mulliner csomagot, mely mellé olyan kiegészítők járnak, mint a gyémántmintás varrás, a hímzett fejtámlák, a bőr tetőkárpit, a 20 colos felnik vagy a lakkfekete betétek, melyek valódi paradicsommá varázsolják a Flying Spur utasterét és fokozott eleganciát biztosítanak a külső tekintetében.
Az exkluzív gyártók sem pihennek tehát, hiszen egy ilyen horderejű eseményen bizony számukra is sok babér teremhet egy-egy sikeres bemutató alkalmával. Természetesen a Bentley standjára is ellátogatunk majd a Genfi Autószalonon, hogy első kézből juttathassuk el Önökhöz az információkat.