California T – Visszatér a turbóhoz a Ferrari
Nem marad újdonság nélkül a Ferrari standja sem a Genfi Autószalonon. A svájci seregszemlén a márka visszatér a turbókorszakba: az új évezredben náluk elsőként a California T lemezei alá költözik be kényszer lélegeztetett erőforrás.
A California T számos fejlesztésen esett át, miközben sikeres jellemvonásait megőrizte, mint például a 2+2 üléses kialakítást, valamint a 14 másodperc alatt lenyitható keménytetőt. A modell új technikai megoldásai között fontos szerepet tölt be a vadonatúj nyolchengeres turbómotor.
A sajtóanyag szerint sikerült kiküszöbölni a feltöltött motoroknál tapasztalható lassabb reakciót, az egység nyomatékgörbéje pedig a szívómotorokét idézi.
![]() |
facebook galéria |
A közvetlen befecskendezéses, 3855 köbcentiméteres, nyolchengeres egység az első tengely mögött kapott helyet. Teljesítménye 560 lóerő 7500-as fordulaton, maximális forgatónyomatéka pedig 755 newtonméter. Mintha csak a feltöltés terén nagy hagyományokkal rendelkező Porsche arcába akarná dobni a kendőt a Ferrari: a nemrégiben bemutatkozott 911 Turbo S ugyanekkora teljesítményt, ám 750 newtonméter nyomatékot tud felmutatni. Az új erőforrás változatlanul a hátsó kerekeket hajtja, hétfokozatú dupla kuplungos váltón keresztül.
A hajtáslánc 3,6 másodperces 0–100-as sprinttel ruházza fel a California T-t. A hagyományos California 4,3 literes, 490 lóerős motorjával ugyanerre 3,9 másodperc alatt képes, ám rugalmasságban 505 newtonméterével jócskán elmarad a turbóstól.
Nemcsak ebben, fogyasztásban is nagy a differencia: az újdonság 15 százalékkal kevesebbet vesz magához a gyári cikluson. Az eddigi 13,1-ről 11,1 l/100 km-re csökkent a típus vegyes étvágya. A további részletekről egyelőre titkolóznak a gyáriak, de a márciusi genfi premiert követően mindenre fény derül a turbóhoz visszatérő Ferrari kapcsán.