Főcím
Közzététel:2014. január 8., szerda
Írta Hírmorzsák

75 milliárd uniós hitelt kapunk a vasút korszerűsítésére


Mintegy 75 milliárd forintnak megfelelő, 250 millió euró kedvezményes hitellel segíti a magyarországi vasúti infrastruktúra korszerűsítését az Európai Befektetési Bank (EBB) - közölte szerdán az uniós pénzintézet.
A bank közlése szerint a pénz a 2013 és 2016 közötti rehabilitációs és fejlesztési beruházásokat hivatott szolgálni, és a tervek szerint javíthatja a hálózat biztonságosságát és teljesítményét.
A hitelből megvalósuló fejlesztések célja, hogy a magyar vasút versenyképesebbé váljon, és vonzó alternatívát jelentsen a környezetszennyezőbb közlekedési módokkal szemben, mint amilyen például a közúti közlekedés. A befektetési bank ismerteti, hogy a rehabilitáció és fejlesztés keretében Magyarország-szerte újulnak majd meg sínpályák és vasútállomások, fejlettebbé válhatnak a távközlési és a jelzőrendszerek is.
A pénzintézet közleményében megemlíti, hogy magyarországi tevékenységében kiemelt szerepet játszik a közlekedési, főleg a vasúti infrastruktúra fejlesztése. 1990 óta körülbelül 4,2 milliárd euró hitelt nyújtott a luxembourgi uniós bank ilyen célra Magyarországnak.
Az EBB az Európai Unió hosszú távú finanszírozást kínáló pénzintézete, amelynek tulajdonosai a tagállamok, és elsődleges célja, hogy kedvezményes hiteleivel előmozdítsa az uniós célok teljesülését a tagországokban.

Néhány szó a szerzőről

Írta Hírmorzsák 5:53. Kategória . Minden hozzászólást követhetsz és válaszolhatsz RSS 2.0. Szabadon hozzászólhatsz

Írta Hírmorzsák 5:53. Még több cikk ebben a kategóriában . Minden hozzászólást követhetsz és válaszolhatsz RSS 2.0. Szabadon hozzászólhatsz

0 megjegyzés for "75 milliárd uniós hitelt kapunk a vasút korszerűsítésére"

Leave a reply

Magyarországi országgyűlési választások

A választások időpontja 2014 április 6.


te is számítasz ...

Üzemeltető: Blogger.
2014: FORMA-1
A sosem látott F1 – Dávid Sándor szubjektív szezonnyitója

F1 kövesse a Hírmorzsákon

Ember nem tudná megmondani, mikor tűnt ennyire kiszámíthatatlannak egy Forma–1-es szezon