Főcím
Közzététel:2014. január 18., szombat
Írta Hírmorzsák

Jó hír: így bírják majd 30%-kal tovább a laptopok

A hűtőventilátor a laptopok legvaskosabb, legzajosabb és legnagyobb fogyasztású, ám nélkülözhetetlen alkatrésze. A GE új fejlesztése révén hamarosan csökkenni fog a zaj, a notebookok üzemideje pedig 30 százalékkal növekedhet.
A GE Global Research kutatói nemrégiben kifejlesztettek egy aprócska, két egymásra rakott hitelkártyányi vékonyságú eszközt, amely képes erre a feladatra, emellett helytakarékos, csökkenti a zajt, és mintegy 30 százalékkal növeli a laptop akkumulátorának üzemidejét.
Az aprócska fújtatóként működő új hűtőberendezésben nincsenek mozgó alkatrészek. A szerkezet működése során nagy sebességgel szívja be és fújja ki a levegőt a két nikkellapocska oldalaihoz rögzített, köztük keskeny résnyi helyet hagyó speciális kerámián átmenő váltakozó áram hatására. Az elektromos áram által keltett piezoelektromos jelenség eredményeképpen a kerámiadarabkák kitágulnak és összehúzódnak. A vibráció hatására a lapocskák közötti rés levegősugarakat nyom ki.
Fotó: GEreports
A duális hűtőfúvóka (dual cool jet, DCJ) elnevezésű szerkezet már nem csak laboratóriumokban létező játékszer. A GE licencbe adta a technológiát a hőelnyelő és hűtőrendszerek gyártása terén piacvezető Aavid Thermalloy-nak.
A GE mérnökei eredetileg a sugárhajtású repülőgépmotorok hűtésére, valamint a gép szárnyai mentén jelentkező turbulencia csökkentésére fejlesztették ki az eszközt.

Néhány szó a szerzőről

Írta Hírmorzsák 0:40. Kategória . Minden hozzászólást követhetsz és válaszolhatsz RSS 2.0. Szabadon hozzászólhatsz

Írta Hírmorzsák 0:40. Még több cikk ebben a kategóriában . Minden hozzászólást követhetsz és válaszolhatsz RSS 2.0. Szabadon hozzászólhatsz

0 megjegyzés for "Jó hír: így bírják majd 30%-kal tovább a laptopok"

Leave a reply

Magyarországi országgyűlési választások

A választások időpontja 2014 április 6.


te is számítasz ...

Üzemeltető: Blogger.
2014: FORMA-1
A sosem látott F1 – Dávid Sándor szubjektív szezonnyitója

F1 kövesse a Hírmorzsákon

Ember nem tudná megmondani, mikor tűnt ennyire kiszámíthatatlannak egy Forma–1-es szezon